Tibnor lanseeraa uuden ilmeen, joka kuvastaa sen innovatiivista lähestymistapaa terästeollisuuteen
Lähes 30 vuoden jälkeen Tibnor lanseeraa nyt uuden identiteetin, joka heijastaa paremmin yrityksen nykyistä markkina-asemaa. Uusi identiteetti symboloi innovatiivista lähestymistapaa terästeollisuuteen, keskittymistä digitalisaatioon ja yhteistä visiota, joka yhdistää koko konsernin työntekijöitä.
Tibnorin edellisestä ilmeen modernisoinnista on lähes 30 vuotta, ja sen jälkeen on tapahtunut paljon. Nykyään Tibnor on Pohjoismaiden johtava toimija, joka tarjoaa erittäin laajan valikoiman terästä ja metalleja kaikilla markkinoilla.
– Emme ole sama yritys kuin 30 vuotta sitten, ja haluamme muokata tarinaamme vastaamaan yrityksen nykyistä toimintaa. Uusi identiteettimme kuvastaa muun muassa sitä, että olemme luonnollinen valinta, kun alalla valitaan terästoimittajaa Pohjoismaihin ja Baltian maihin, Tibnorin viestintäjohtaja Jeppe Ørum sanoo.
Konserni ottaa käyttöön uuden ilmeen kaikilla liiketoiminta-alueilla. Se toimii yhtenäistävänä symbolina työntekijöille Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa.
– Meillä on yli 1 100 työntekijää seitsemässä maassa, ja uskomme, että henkilöstömme koostuu alan taitavimmista asiantuntijoista. Siksi meidän on luotava nykyaikainen brändi, josta he ovat ylpeitä ja johon he voivat samaistua, Jeppe Ørum selittää.
– Uusi ilmeemme perustuu laajaan tuotevalikoimaamme, työntekijöihimme ja ulkoisiin suhteisiimme. Haluamme ottaa ohjat käsiimme ja kantaa vastuumme. Siksi olemme myös erittäin ylpeitä siitä, että voimme yhdessä emoyhtiömme SSAB:n kanssa tarjota korkealaatuista terästä vihreämmän tulevaisuuden puolesta.
Uusi visuaalinen ilme
Jeppe Ørumin mukaan Tibnorin uusi ilme kuvastaa yrityksen keskittymistä innovaatioihin ja kykyä haastaa perinteisiä terästeollisuuden lähestymistapoja. Keskittyminen innovaatioihin ja alan normien haastaminen heijastelee Tibnorin visiota olla nykyaikainen, tulevaisuuteen suuntautunut yritys.
Uusi ilme kattaa myös uudistetun logon, jossa on useita jo aiemmin käytettyjä elementtejä, kuten pyöristetyt B-, O- ja R-kirjaimet yrityksen pehmeiden arvojen symbolina. Logon uudet maanläheiset värit tuovat mieleen teräksen, ja turkoosinvihreät sävyt tukevat yrityksen modernia suhtautumista alaan.
– Uusi visuaalinen identiteettimme ilmentää Tibnorin visiota olla moderni, innovatiivinen teräksen jakelija, joka pitää yllä vahvaa yhteyttä alaan ja luontoon. Ilmennämme tätä hillityillä maanläheisillä väreillä ja moderneilla värivalinnoilla, Jeppe Ørum sanoo.
Tibnor julkistaa uuden ilmeensä 31. maaliskuuta 2023.